dimarts, 1 de febrer del 2011

DISSENY ACTIVITAT PARLAR

1a ACTIVITAT: PARLAR

La meva proposta per a la primera de les dues activitats proposades és treballar, a través de l’eina Google maps, el fet de donar instruccions referents a un mapa. He pensat fer aquesta activitat amb els alumnes de l’aula d’acollida perquè, precisament, aquesta setmana hem començat a treballar el vocabulari urbà.

TÍTOL DE L’ACTIVITAT: RECORREM INCA VIRTUALMENT

OBJECTIUS:

• Ampliar el nostre vocabulari referent al mobiliari urbà
• Ampliar el nostre vocabulari referent als punts cardinals
• Interpretar correctament un mapa
• Conèixer geografia de Mallorca
• Aprendre a dirigir algú a través d’un mapa
• Aprendre a expressar-se amb propietat
• Adquirir autonomia personal en l’àmbit lingüístic
• Visionar la feina feta i fer autocrítica

CONTINGUTS:

• Ampliació del lèxic propi
• Interpretació correcta del mapa d’una ciutat determinada
• Direcció d’algú mitjançant un mapa
• Adquisició d’autonomia lingüística
• Autocrítica de la pròpia tasca

METODOLOGIA:

El plantejament de l’activitat proposada és molt senzill: cercarem al Google maps el mapa d’Inca i els alumnes, a partir de la imatge, hauran d’explicar com s’ha de fer per completar diferents rutes (em sembla una perspectiva força interessant, perquè així treballem un vocabulari bàsic per a la comunicació quotidiana). Cada alumne farà una explicació individual, que serà enregistrada amb la càmera fotogràfica del centre (caldrà demanar permís abans). Una vegada enllestida aquesta fase, penjarem les diferents presentacions al portal Youtube i, després, visionarem i comentarem els vídeos a l’aula.

Les rutes que els proposaria descriure són les següents:

- Anar de l’estació al centre de salut
- Anar de la plaça Mallorca a la Gran Via de Colom
- Anar del nostre CEPA a l’IES Pau Casesnoves
- Anar de l’estació a l’IES Berenguer d’Anoia
- Anar del convent de les monges tancades a la plaça d’Espanya

INFORME:

Per bé que no l’he portada a la pràctica, em sembla que aquesta és una activitat ben pensada perquè pot donar molt de joc. Es tracta d’una proposta molt didàctica, que tracta uns continguts bàsics per a la vida quotidiana dels nostres alumnes. Tot i això, hi veig un petit inconvenient: que els alumnes se sentin avergonyits a l’hora d’intervenir.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada